Mevi Group is een internationale speler binnen de fijnmechanische industrie. We spraken Paul van Dongen (Mede-eigenaar/General Manager) van Mevi CZ (Tsjechische vestiging). Nadat “Het Vizier” bepaald was zijn Paul en zijn collega’s de marketingstrategie gaan uitdragen. Inmiddels heeft Mevi binnen één jaar de beoogde doelstelling met vlag en wimpel gehaald.
“Mijn verwachtingen van een marketingbureau waren het ontlasten en uitwerken van het complete plaatje. Iets waar wij niet goed in zijn. We zijn makers en niet per se marketeers. Daarbij hebben wij niet de kwaliteit en capaciteit in huis om het zelf te doen. De ernst was dat we een goed marketingapparaat moesten neerzetten, maar we wisten zelf niet helemaal waar te beginnen.” Ook vertelt Paul wat het hem extra heeft opgeleverd: “Doordat een marketingbureau dit deel van Mevi overnam konden we ons focussen op hetgeen waar we goed in zijn, maken!”
“De prijs zou een grote doemdenker kunnen zijn of geen fijne samenwerking of klik hebben. Dus ja prijs en samenwerking, als die twee niet goed zijn dan ketst dat meteen af. Daarnaast is vertrouwen ontzettend belangrijk. Vertrouwen kun je winnen door op tijd te leveren, afspraken na te komen, consequent leveren en een goede service. Hierna kun je beginnen met het opbouwen van een goede relatie en dit is bij een marketingbureau niet anders dan bij ieder ander bedrijf.”
“Mevi heeft eerst Het Vizier traject belopen, hier was ik zelf toen nog niet bij aanwezig. Het traject hierna, dus het daadwerkelijk in gebruik nemen van Het Vizier, dat proces heb ik wel doorlopen. Het Vizier is een goed beginpunt en gaf goede handvaten, duidelijkheid en helderheid ook voor mensen zonder directe marketingachtergrond. Het was bijzonder om dit marketingpad te bewandelen samen met een partner die er verstand van heeft. Hierdoor hebben wij ook inzicht gekregen in de richting die we op het gebied van marketing en commerciële activiteiten willen inslaan.”
“Maaketing heeft duidelijkheid gecreëerd en daardoor ook rust. Dit heeft ervoor gezorgd dat we een mooi marketingconcept hebben kunnen neerzetten en nog steeds progressie hierin maken. Het is een goede en professionele samenwerking. De kennisgeving en uitleg is ook helder en duidelijk. Ondanks de druktes is het contact goed en zoals het hoort, het gaat zoals we verwachten van een goede samenwerking.”
“Ja, in ons geval volmondig ja. Check, check, dubbel check. We moeten elkaar scherp kunnen houden en controle uitvoeren. Ik vind het ook fijn om gewoon nog die extra controle te kunnen hebben. Met controle bedoel ik niet een kinderklasje, maar doel ik meer op de samenwerking. Door de lijnen kort te houden en vanuit beide kanten betrokken te zijn groeit de vertrouwensband en dit partnership. We doen het toch samen, ik verwacht iets van Maaketing en Maaketing verwacht iets van mij. We willen niet lukraak iets neerzetten, beide partijen streven om een goed product na te leven. Wanneer ik input lever voor een post heb ik ook zeker het gevoel dat ernaar mij geluisterd wordt.”
“Ja, want als we dat niet zouden verwachten zouden we niet met Maaketing in zee zijn gegaan. Wij zijn een gedreven, maar ook een ongeduldig bedrijf. We willen snel resultaat zien. Als we geen vertrouwen hadden gehad in het vooropgestelde doel hadden we geen jaar afgewacht. We willen alles snel, snel, snel het liefste gisteren al. Dus ja we hadden het wel verwacht.”
“Ja, zeker voor hen die minder thuis zijn in de wereld van marketing. Het is een uitkomst voor bedrijven die zich willen focussen op de zaken waar ze goed in zijn, maar toch een constante en stabiele professionele marketing aanpak willen. Deze bedrijven zou ik aanbevelen om de marketingactiviteiten uit te besteden bij een partij als Maaketing.” Paul geeft het gehele traject een ruime 7,5. Hier voegt hij nog enkele waarden aan toe: “Hetgeen dat Maaketing uniek maakt voor ons is dat er voldoende kennis in huis is op het gebied van techniek en Maaketing weet dat in een commercieel jasje te stoppen. Dat is voor mij een unique selling point richting onze business.”
Paul en collega’s bedankt voor jullie inzet en inspiratie. Mede dankzij jullie enthousiasme hebben we samen de doelstelling behaald. We kijken er naar uit om deze fijne samenwerking het komende jaar voort te zetten!
Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Je krijgt maandelijks gratis kennis, tips en ontwikkelingen in je mailbox.