over maaketing

Trots op
de maakindustrie

We zijn gestart uit passie voor de maakindustrie. We zijn trots op wat we in Nederland bedenken en maken. En vinden dat maakindustriële bedrijven dit moeten laten zien. Maaketing helpt deze maakbedrijven zich individueel beter te profileren, maar altijd met onze missie in het achterhoofd: het vermarkten van de Nederlandse maakindustrie.

Individueel en als branche overwinnen

Maaketing is opgericht omdat veel maakbedrijven de afgelopen jaren weinig tijd en energie hebben gestoken in marketing en/of sales. Het succes van grote technologiebedrijven in Nederland zorgt voor zekerheid, maar hierdoor zijn we niet sterk in onszelf verkopen. Daarnaast brengt de arbeidsmarkt juist onzekerheid, en dit zijn we niet gewend.


Deze ontwikkelingen hebben geleid tot een aantal uitdagingen voor de branche, waaronder een tekort aan (technisch) personeel, een afhankelijkheid van een beperkt klantenbestand en een verkeerd imago van de sector. Het is de missie van Maaketing om maakbedrijven te helpen beter te worden in marketing en sales door middel van de juiste marketingactiviteiten. Dit is volgens hen de enige manier om individueel en als branche de uitdagingen te overwinnen.

Onze missie

Onze missie is om de maakindustrie te vermarkten en te laten ontplooien om zich (nog) harder te ontwikkelen, de branche aantrekkelijker te maken om er werkzaam te zijn en Nederland toonaangevend te maken in technische ontwikkeling. 

Onze visie

Het vermarkten van de Nederlandse maakindustrie door maakbedrijven te helpen beter te worden in het vinden & binden van klanten en sollicitanten.

Maakindustrie-genen

Jorg Michiels is opgegroeid in een ondernemersfamilie in de maakindustrie. Zijn opa richtte samen met zijn vader een maakbedrijf op, welke zijn ouders voortzette. Vanaf 2012 is hij actief werkzaam in dit bedrijf, waar hij altijd commerciële functies heeft bekleed. In deze periode is de liefde voor de maakindustrie verder gevormd. Dat in combinatie met de kennis op het gebied van sales- en marketing maakt hem uniek in deze markt.

Tijdens deze periode is het idee voor Maaketing ontstaan. Hij had het idee dat zijn kennis en ervaring het maakbedrijf van nu echt zou kunnen helpen om nog succesvoller te worden. Een mooi netwerk, de kennis van hoe maakbedrijven denken en voelen en de 10 jaar ervaring in sales en marketing worden hiermee gebundeld. De maakbranche helpen nóg succesvoller te zijn en het delen van kennis is zijn missie. Als commercieel directeur bij het familiebedrijf én bij Maaketing wordt de combinatie tussen het maakbedrijf én marketing optimaal benut.

Gestart op de werkvloer

Vanaf 2012 werkte Sten van Poppel bij een verspaner en later een slijperij van verspanende gereedschappen. Hier heeft hij met veel plezier gewerkt, maar hij zag ook dat het beter kon:

'Maakbedrijven zijn zonder twijfel technisch vooruitstrevend en de toekomst ver vooruit. Alleen ze hebben moeite met zichzelf te laten zien. De kunst is om hen te leren doelgroep-gedreven te werken, in plaats van product-gedreven. Hierdoor stap je weg van ‘het technische verhaal’ en bied je de klant of sollicitant een oplossing die bij haar past.'

De kwaliteiten van Maaketing op een rijtje

10+ jaar ervaring in de maakindustrie

We hebben door de jaren heen expertise opgebouwd binnen de maakindustrie.

Onze klanten geven ons gemiddeld een 9

We hebben een uitstekende klanttevredenheid. Onze klanten vertellen je waarom.

100% Maakindustrie

We werken alleen voor maakbedrijven. Bij hen voelen wij ons het meeste thuis.

Hey, jij daar!

Wil jij met een gedreven team werken aan de online marketing van de mooiste maakbedrijven? Bekijk onze vacatures en kom gerust langs voor een kop koffie.

Stage Online Marketing

Wil jij met een gedreven team werken aan de online marketing van de mooiste maakbedrijven? Bekijk onze vacatures en kom gerust langs voor een kop koffie.

Open sollicitatie

Wil jij met een gedreven team werken aan de online marketing van de mooiste maakbedrijven? Bekijk onze vacatures en kom gerust langs voor een kop koffie.

Hey! Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Je krijgt maandelijks gratis kennis, tips en ontwikkelingen in je mailbox.