Beurzen & e-mail voor Goudsmit

Afgelopen half jaar heeft Maaketing een interim opdracht mogen invullen bij Goudsmit Magnetics. De opdracht? Het organiseren van 11 beursdeelnames en het opzetten van e-mailcampagnes. Leander van der Palen (Marketing manager) heeft het interim traject vanuit Goudsmit Magnetics begeleid. We hebben hem gevraagd naar zijn ervaringen.

Het traject zou ik een 9 geven. Het voldeed heel goed aan de verwachting en heeft deze zelfs overtroffen. Maaketing heeft meer kennis ingebracht dan we hadden verwacht en daar ben ik heel blij mee.
Leander van der Palen, Marketing Manager bij Goudsmit Magnetics

Wat is jouw rol binnen Goudsmit Magnetics?

“Ik ben nu zo een acht jaar werkzaam voor Goudsmit Magnetics. Ik ben begonnen als productmanager van één van de productgroepen en later via diverse rollen doorgegroeid tot Manager Marketing. Sinds 1 januari zijn we gestart om de marketingafdeling te structureren zodat deze aansluit bij de ambities die Goudsmit Magnetics heeft."

Waarom heb je gekozen voor een tijdelijke kracht?

“Aan het begin van 2022 vielen er op zeer korte termijn twee collega’s uit. Op basis daarvan heb ik contact opgenomen met Jorg. Hem had ik al een keer gezien op een sessie van Brainport Industries. Zo is eigenlijk het balletje gaan rollen.”

“In eerste instantie wilde jullie workshops aanbieden, maar ik had vooral uren nodig vanwege uitval. Om die reden vroeg ik naar de mogelijkheden voor een interim traject. Hierbij wilde ik afspraken maken voor gekaderde opdrachten waar ook een deel van jullie expertise toegepast kon worden. Hier kwam vervolgens een akkoord op en zo zijn we gestart me Sten.”

Wat waren de verwachtingen?

“Ik hoopte meer kennis in te kopen en ervoor te zorgen dat hele concrete opdrachten afgerond werden. Die verwachting is waargemaakt. We hebben tussentijds regelmatig evaluatiegesprekken gevoerd. Dit om te kijken of een opdracht klaar was en waar we in de toekomst aan konden gaan werken. We werkten steeds in cirkels: plan, oplevering, evaluatie en dan de volgende prioritering van de backlog.”

We vroegen Leander ook naar aspecten die boven verwachting waren, hij gaf hierop het volgende antwoord: “Tijdens het traject was met name de kennis tot op detailniveau boven verwachting. Neem bijvoorbeeld het instellen van de Google en LinkedIn-bedrijfspagina’s. We hebben gezorgd dat alle pagina’s een uniforme uitstraling hebben. Daarnaast hebben we ook automatisch gegenereerde LinkedIn-bedrijfsprofielen opgespoord en verwijderd. Dat stukje extra kennis heeft heel positief uitgepakt.”

Welke projecten zijn tijdens dit interim traject afgerond?

“We hadden één heel groot project: het organiseren van de vele beurzen die we dit jaar bijwonen. Sten heeft geholpen bij het aanbrengen van structuur en ondersteund bij de organisatie. We hebben bijvoorbeeld een beursscript (draaiboek) opgesteld. Hiervan hadden we al een template, maar deze hebben we verder geprofessionaliseerd.

Daarnaast heeft Sten ook onze Mailchimp campagnes opgezet en ons wegwijs gemaakt in het programma. Ook heeft Sten een contentkalender gemaakt en met hulp van Renee (Maaketing-collega) gevuld met teksten en beeldmateriaal. Als laatste hebben we onze Google-accounts aangepakt. Deze hebben we gestandaardiseerd en naar één centraal account geplaatst. Nu kunnen we bijvoorbeeld Google Analytics of Google Ads beheren vanuit dat account.”

Wat was voor jullie waardevol aan het Interim traject?

“De flexibiliteit en de capaciteit. Het feit dat Sten zelfstandig kan werken en dat hij zelf op de juiste momenten om feedback vraagt om te zien of de kwaliteit goed is. Hierdoor hoef ik de opdrachten alleen maar te controleren en feedback te geven. Met minimale inspanning kun je snel veel resultaat behalen en dat is waardevol voor bedrijven als Goudsmit.”

Zou je het traject aanraden?

“Ja, voor jullie doelgroep is dit traject aan te raden. Ondanks dat wij een wat groter MKB-bedrijf zijn denk ik dat het juist daar heel geschikt voor is, want voor de kleinere maakbedrijven is het een hele investering. Zij zijn meer aan het onderzoeken en weten vaak nog niet goed wat ze met marketing willen doen. Wij hadden al een duidelijke visie, hierdoor konden we Sten ook concrete opdrachten geven. Dat zorgde er ook voor dat we snel resultaat behaalden. Jullie workshops zijn geschikt voor bedrijven die zelf met marketing aan de slag willen, waarbij het interim traject geschikt is voor grotere bedrijven die al meer richting hebben.”

Wat voor cijfer zou je het interim traject geven?

“Het traject zou ik een 9 geven. Het voldeed heel goed aan de verwachting en heeft deze zelfs overtroffen. Maaketing heeft meer kennis ingebracht dan we hadden verwacht en daar ben ik heel blij mee. Daarnaast waren de collega’s met wie Sten heeft samengewerkt ook zeer tevreden over hem.”

Heb jij hulp nodig bij het opzetten van een marketingstrategie of het uitvoeren van marketingactiviteiten? Bekijk hier onze Interim-aanpak. Wij kunnen zowel de regie in handen nemen als meedraaien met de afdeling.

Het resultaat op een rijtje

6 maanden extra marketing-capaciteit

6/11 beurzen georganiseerd

De fundering van e-mailmarketing

Hey! Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Je krijgt maandelijks gratis kennis, tips en ontwikkelingen in je mailbox.