Succes in de Maakindustrie

Maaketing helpt de ondernemer in de maakindustrie te groeien door middel van een heldere marketingstrategie. Wij geloven dat zonder focus geen enkele strategie zal werken. Veel maakbedrijven focussen zich met name op hun productieproces en zijn minder bezig met het vermarkten van hun onderneming. Op dit gebied is de focus niet gedefinieerd, is er geen stip aan de horizon gezet en wordt er onnodig energie in potentiele klanten gestopt die tóch geen klant bij hen gaan worden. Een voor ons inspirerende quote die hierbij hoort is:

"Focus je op alles, dan focus je op niks"

Maaketing_MarketingMaakindustrie

Wanneer maakbedrijven zich op allerlei punten focussen, focussen zij zich ook op activiteiten die onbelangrijk zijn. Door één focuspunt te definiëren zorg je ervoor dat je al je beschikbare energie en aandacht op één specifieke doelgroep kan richten. Hierdoor kun je de doelgroep persoonlijker benaderen, zij voelen zich meer begrepen en jouw kans van slagen stijgt enorm.

Hoe gaan wij te werk?

Maakbedrijven zijn op zoek naar een laagdrempelige oplossing voor haar marketingbeleid. Door middel van een 4-tal intensieve en creatieve sessies kunnen we dit realiseren. Tijdens deze sessies formuleren we samen jouw marketingstrategie volgens ons model ‘het Vizier’. Het resultaat: een marketingstrategie op maat! Na het vaststellen van het vizier kan de uitvoering van jouw marketingactiviteiten starten. Je kiest op dit punt zelf tussen het zelf uitvoeren van de marketingactiviteiten of je laat de uitvoering aan Maaketing over. In dat laatste geval zorgen wij voor de gehele praktische uitvoering van jouw marketingstrategie, waardoor jij je kan focussen op de rest van jouw organisatie. Samen werken we aan het behalen van jouw doelstellingen.

Missie

De Nederlandse maakindustrie bewust maken van de kracht van marketing. Door samen met haar klanten een sterke marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren, helpt Maaketing de maakindustrie om ook op het gebied van het vinden en binden van klanten succesvol te zijn.

Visie

Maaketing wil de Nederlandse maakindustrie succesvol vermarkten.

Jorg Michiels-2
Sales/Co-owner

Maker van jongs af aan

Jorg Michiels is opgegroeid in een ondernemersfamilie in de maakindustrie. Jorgs opa richtte samen met zijn vader een maakbedrijf op, welke zijn ouders voortzette. Vanaf 2012 is hij werkzaam in dit maakbedrijf. Daarnaast mag hij zich sinds 2019 officieel mede-eigenaar en 4e generatie binnen het familiebedrijf noemen. Tijdens zijn werk bij het familiebedrijf houdt hij zich altijd bezig met sales- en marketing. Hij bezoekt en spreekt veel klanten, allemaal actief als maakbedrijf. Hierbij leert hij veel over sales- en marketingstrategieën en wat dit voor invloed kan hebben op de groei van een maakbedrijf. In deze periode is de liefde voor de maakindustrie gevormd. Dat in combinatie met de interesse in sales- en marketing maakt hem de ideale gesprekspartner.

Met deze ervaring is het idee voor Maaketing ontstaan. Hij had het idee dat zijn kennis en ervaring het maakbedrijf van nu echt zou kunnen helpen om nog succesvoller te worden. Gedurende zijn 8 jaar in de maakindustrie heeft hij een groot netwerk opgebouwd en kennis op gedaan van hoe maakbedrijven denken en voelen. Dit wordt samen met zijn sales en marketing ervaring gebundeld in Maaketing. Zijn missie: Het delen van kennis en de maakbranche helpen om nóg succesvoller te zijn.

Als salesmanager bij het familiebedrijf én bij Maaketing wordt de combinatie tussen het maakbedrijf en marketing optimaal benut.

Begonnen als productiemedewerker

Sten van Poppel startte in augustus 2018, tijdens zijn studie, met ondernemen uit interesse in (online) marketing. Vanaf 2012 werkte hij in de weekenden bij een aantal maakbedrijven in de regio Bergeijk.  Na het afronden van zijn studie Commerciële Economie aan de Avans Hogeschool in ‘s-Hertogenbosch ging hij werken bij een gereedschapsslijperij in Eindhoven. In deze 8 jaar is hij zich verder gaan verdiepen in de combinatie van marketing en de maakindustrie.

Hij kwam tot de volgende conclusie: maakbedrijven zijn technisch vooruitstrevend en de toekomst ver vooruit, alleen wanneer zij hun producten willen verkopen blijven zij te veel in die technische sfeer hangen. De kunst is om je te focussen op één specifieke groep gelijkstemmende mensen en te kijken welke pijnpuntenproblemen en vooral behoeften deze groep heeft. Daardoor stap je weg uit ‘het technische verhaal’ en bied je de klant een passende oplossing.

Binnen Maaketing is Sten de marketeer. Sten verzorgt de strategisch sessies van het Vizier, stuurt de interne processen aan en bedenkt creatieve marketingconcepten.

Sten van Poppel-2
Marketing/Co-owner

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Maaketing_Logo_M_1 - kopie