Sten van Poppel startte in augustus 2018, tijdens zijn studie, met ondernemen uit interesse in (online) marketing. Vanaf 2012 werkte hij in de weekenden bij een aantal maakbedrijven in de regio Bergeijk. Na het afronden van zijn studie Commerciële Economie aan de Avans Hogeschool in ‘s-Hertogenbosch ging hij werken bij een gereedschapsslijperij in Eindhoven. In deze 8 jaar is hij zich verder gaan verdiepen in de combinatie van marketing en de maakindustrie.
Hij kwam tot de volgende conclusie: maakbedrijven zijn technisch vooruitstrevend en de toekomst ver vooruit, alleen wanneer zij hun producten willen verkopen blijven zij te veel in die technische sfeer hangen. De kunst is om je te focussen op één specifieke groep gelijkstemmende mensen en te kijken welke pijnpunten, problemen en vooral behoeften deze groep heeft. Daardoor stap je weg uit ‘het technische verhaal’ en bied je de klant een passende oplossing.
Binnen Maaketing is Sten de marketeer. Sten verzorgt de strategisch sessies van het Vizier, stuurt de interne processen aan en bedenkt creatieve marketingconcepten.