Met zoekmachine adverteren, ook wel bekend als SEA (Search Engine Advertising), plaats je gerichte advertenties in diverse zoekmachines zoals Google en Bing. Een betaalde advertentie staat direct boven aan de zoekresultaten! Om dit goed te kunnen doen moet het Vizier vast staan.

Het Vizier zorgt ervoor dat je meer focus aan brengt op je advertenties, dat zorgt voor het beste resultaat.

Van alle internetters vindt maar liefst 81% dat zoekmachines de beste ondersteuning zijn in het vinden van websites. Het voordeel van SEA is dat je op korte termijn bovenaan de zoekresultaten terechtkomt, waar je bij SEO voor de lange termijn investeert.

Met betaalde advertenties via Google Ads of Bing Ads wordt advertentieruimte boven de onbetaalde zoekresultaten van Google en/of Bing gekocht. Het adverteren via Google Ads of Bing Ads biedt de mogelijkheid om zeer specifiek advertenties te plaatsen. Zo kun je specificeren in locatie, leeftijd, geslacht, aantal medewerkers (B2B), interesses en behoefte.

Waarom is zoekmachine adverteren zo belangrijk?

Direct resultaat: snel bovenaan in de zoekmachine
Hogere bezoekersaantallen
Hoe meer bezoekers, hoe meer kans op aanvragen of bestellingen
Betere vindbaarheid vergroot de naamsbekendheid
Door doelgericht te adverteren bereik je de juiste doelgroep. Hierin is focus enorm belangrijk.
Je betaald alleen per klik
Het vaste dagbudget bepaal je zelf, hier zal ook nooit van afgeweken worden.
Altijd helder inzicht in de resultaten van je campagnes

Google laat alleen advertenties zien die relevant zijn voor de zoektermen. De advertentiepositie wordt onder andere bepaald door een kwaliteitsscore. Deze kwaliteitsscore bepaalt de kwaliteit van de advertentie. Hoe hoger de kwaliteit, hoe hoger de positie en hoe lager de Cost per Click (CPC).

Geen idee hoe je met zoekmachine adverteren aan de slag moet gaan? Of wil jij je focussen op dat wat voor jou belangrijk is? Laat het dan aan ons over! Wij staan te popelen jou hierbij te helpen.

Hulp nodig bij het toepassen van SEA?