Marketingstrategie - Divizion

Vizier bepalen

Samen gaan we op zoek naar antwoord op de vraag: “Wie is jouw ideale klant?”.
Door middel van 4 creatieve trainingssessies bepalen we de doelgroep(en) en leggen we het fundament van jouw marketingstrategie

1. Klanten

Allereerst worden de huidige klanten geanalyseerd. Tijdens deze sessie maken we voortdurend onderscheid tussen klanten die minder opleveren dan ze kosten en klanten waarvan jij er morgen nog een bij wilt hebben. De uitkomst van deze sessie is de basis van de volgende.

Maaketing - Vizier bepalen

2. Kanalen

Daarna bekijken we op welke kanalen en op wat voor momenten jouw klanten actief zijn. Ook tijdens deze trainingssessie maken we gebruik van diverse marketingmodellen, specifieke vraagstellingen en de huidige prestaties van jouw website. Dit helpt om op het juiste moment, het juiste aanbod aan de juiste doelgroep aan te bieden.

3. Behoeften

Eén van de belangrijkste stappen in het formuleren van een goede marketingstrategie is achterhalen waar de pijnpunten en problemen van jouw ideale klant liggen. Tijdens deze sessie proberen we, samen met het projectteam, de onderste steen boven te krijgen. Dit is het verschil tussen falen en slagen.

4. Oplossing

Als laatste pakken we alle resultaten samen en bepalen we wat van jouw aanbod invulling geeft in deze pijnpunten en problemen. Ieder maakbedrijf heeft haar unieke punten, alleen het is de kunst om deze unieke punten te koppelen aan de pijnpunten en problemen van de eindgebruiker. Dit zal je kans van slagen aanzienlijk verhogen.

Marketingstrategie - Winnen

Het resultaat?

Een concrete doelgroepbepaling
De fundering van jouw marketingstrategie
Ontwikkel een heldere 'Marketing-denkwijze'
Een fysieke uitwerking die je kunt delen met de rest van het bedrijf
Meer tijd om je te focussen op het productieproces
Robbin van Zanten
- Nijdra Group

Een interessante interactieve training. Je krijgt een aantal handige (online) tips mee die je kunt gaan toepassen in de praktijk.

Ron van Praat
- Actemium

Jorg en Sten zijn twee jonge gedreven ondernemers met veel kennis in de maakindustrie op gebied van marketing en communicatie. Was een zeer prettige, duidelijke en laagdrempelige training waar iedereen wat aan heeft!

Ankie Verstegen
- KUK Wijdeven Inductive Solutions B.V.

De online marketing training van Maaketing was een opfrisser, maar ook met verrassende inzichten. Zeker ook enkele tips m.b.t. LinkedIn waren super. Door de online training ook reistijd bespaard. Hartelijk dank voor de training, ik ga er zeker wat mee doen !

Rob de Vries
- Van der Hoorn Buigtechniek

Leuke training, toch weer wat wijzer geworden!

Mathijs Leenen
- Van Hoof Groep

Een frisse en enthousiaste kijk op de hedendaagse marketing met handige tips die je direct kunt toepassen!

Overtuigd en wil je dit toepassen in de praktijk?

Maaketing_Logo_M_1 - kopie