Brainport Industries aan de slag met marketing

Drie weken geleden kreeg Maaketing de kans om voor leden van Brainport Industries een online marketing training te organiseren. Het doel van de training? De deelnemende bedrijven in de prachtige high tech maakindustrie kennis te laten maken met marketing hen praktische tips & tricks te geven om direct in hun digitale kanalen toe te passen.  

Belangstelling

Dat de high tech maakindustrie klaar is voor marketing bleek uit de belangstelling voor deze marketingtraining. Binnen 24 uur waren de 12 beschikbare plaatsen voor de training volgeboekt. Daarom besloten we het project uit te breiden met een tweede training. We merkten dat er bij een aantal deelnemers al best wat kennis was op het gebied van marketing. Omdat het belangrijk is dat iedere deelnemer van de marketingtraining zich thuis voelde en met gelijkstemmende de dialoog aan kon gaan, hebben we besloten om de trainingen aan te passen aan het niveau van de deelnemers.

Interactie

Tijdens de training zijn er diverse elementen op het gebied van marketing behandeld. Denk aan het begrip focusmarketing, het effectief inzetten van je bestaande klantenbestand en het slim inzetten van kanalen als LinkedIn, E-mailmarketing en de website. Daarnaast heeft Maaketing de kanalen van de deelnemers geanalyseerd en beoordeeld. Tijdens de training hebben de deelnemers praktische tips meegekregen om meer uit hun eigen website en LinkedIn-kanaal te halen.

 

Bij de voorbespreking van de training vonden zowel Brainport Industries als Maaketing het belangrijk dat er voldoende interactie mogelijk zou zijn tijdens de training. Immers, vaak is er maar één persoon binnen het bedrijf betrokken bij Marketing en het is heel nuttig om met gelijkgestemden van elkaar te leren. Bij de opzet van de training hebben we hiermee rekening gehouden. Tijdens de training wisselden de deelnemers veelvuldig ervaringen uit, waardoor interessante discussies ontstonden.

Robbin van Zanten
- Nijdra Group

Een interessante interactieve training. Je krijgt een aantal handige (online) tips mee die je kunt gaan toepassen in de praktijk.

Ron van Praat
- Actemium

Jorg en Sten zijn twee jonge gedreven ondernemers met veel kennis in de maakindustrie op gebied van marketing en communicatie. Was een zeer prettige, duidelijke en laagdrempelige training waar iedereen wat aan heeft!

Ankie Verstegen
- KUK Wijdeven Inductive Solutions B.V.

De online marketing training van Maaketing was een opfrisser, maar ook met verrassende inzichten. Zeker ook enkele tips m.b.t. LinkedIn waren super. Door de online training ook reistijd bespaard. Hartelijk dank voor de training, ik ga er zeker wat mee doen !

Rob de Vries
- Van der Hoorn Buigtechniek

Leuke training, toch weer wat wijzer geworden!

Mathijs Leenen
- Van Hoof Groep

Een frisse en enthousiaste kijk op de hedendaagse marketing met handige tips die je direct kunt toepassen!

Ervaringen

De deelnemende bedrijven hebben de trainingen als heel positief ervaren. De basistraining scoorde gemiddeld een 7,6 en de gevorderde training een 8! Via deze weg willen we de deelnemende bedrijven heel erg bedanken voor hun inzet en energie tijdens de trainingen. Het helpt wanneer deelnemers zo gedreven en enthousiast aan tafel zitten.

 

We zijn blij om te merken dat een organisatie als Brainport Industries ook inziet dat marketing écht kan bijdragen om de high tech maakindustrie (nog) beter te vermarkten. De samenwerking tussen Brainport Industries en Maaketing stopt hiermee niet. Bij voldoende interesse zullen we eind dit jaar een verdiepingsslag op de afgelopen twee trainingen organiseren. Jorg en Sten hebben er alle vertrouwen in dat dit vervolg net zo succesvol zal zijn.

Geïnspireerd en wil je ook aan de slag met marketing?